Veelgestelde
vragen
Wanneer zijn jullie postsluitingsdagen?
Onze luchtpost sluitingen naar Suriname zijn elke woensdag en zaterdag van 09.00 tot 16.00uur. De zeevracht sluiting naar Suriname is elke zaterdag tot 18:00.
Waar kan ik mijn pakket ophalen in Suriname?
Uw pakket kan afgehaald worden bij 1 van de PICO filialen, zie Filialen Suriname voor alle ophaal adressen.
Door wie worden dozen geopend?
Pakketten worden steekproefsgewijs geopend door de douane, dit gebeurd op het hoofdkantoor in Hoofddorp of bij de douane loods te Schiphol / Vlissingen alsmede de airport / haven in Suriname.
Indien er glas of aardwerken verstuurd worden zijn wij als klanten hier tegen verzekerd?
Het versturen van glas en of aardwerken geschied op eigen risico. Echter kunnen wij onze professionele verpakkingsdienst ten alle tijden aanbieden.
Als ik mijn pakket ga ophalen in Suriname welke kosten kan ik verwachten?
In Suriname worden er lokale afhandelingskosten per pakket in rekening gebracht. De douane invoerrechten worden ter plekke door de douane vastgesteld.
Hoeveel invoerrechten moet ik betalen in Suriname?
Hoe kan ik mijn pakket volgen?
Op onze website kunt u onder Volg uw pakket uw pakket nummer invoeren. Uw pakket nummer vind u rechtsboven op uw verzendformulier.
Wanneer zijn er acties?
Wij hebben geregeld acties, houdt u onze website in de gaten. Onderaan de website kunt u zich registeren voor onze nieuwsbrief, zo blijft u op de hoogte van de laatste aanbiedingen.
In welke plaatsen halen jullie dozen thuis op?
Wij halen dozen op in de steden waar onze filialen gevestigd zijn. Indien u buiten deze regio valt, kunnen wij in overleg u van dienst zijn.
Ik heb een pakket ontvangen uit Suriname maar er ontbreken spullen hoe verder?
Alle pakketten uit Suriname worden 100% gecontroleerd door de douane. De douane neemt steekproef op bepaalde producten. Indien er verboden spullen worden aangetroffen, worden deze in beslag genomen. Indien u hier niet eens mee bent kunt uw via deze link uw klacht indienen.
Mijn doos is beschadigd en ik ontbreek goederen, word ik vergoed?
Wij vergoeden maximaal €50,-. De voorwaarden treft u aan de achterzijde van uw verzendformulier.
Kan ik alle kosten vooraf in Nederland betalen?
Zowel de afhandeling als bezorgkosten kunt u in Nederland voldoen.
Mag ik ook pakketten versturen in mijn eigen doos , of moet dat altijd in een doos van SAC?
Zolang uw eigen doos stevig genoeg is, mag u dat versturen. Echter is het sterk aan te raden een SAC doos te gebruiken vanwege onze kwalitatieve verpakkingsdozen.
Kan ik ook een container via jullie versturen?
Ja, dat kan zeker. Daarvoor kunt u ons gerust een e-mail sturen, voor het ontvangen van een vrijblijvende offerte.
Hoe kan ik vanuit Frankrijk een pakket versturen naar Suriname?
Indien u zich buiten Nederland of België bevindt, bestaat de mogelijkheid uw pakket via DHL/UPS bij ons hoofdkantoor te laten bezorgen, en wij verzorgen de doorvoer naar Suriname. Stuur ons een mail om de mogelijkheden te bespreken.
Kan ik ook goederen bestellen en bij jullie laten afleveren?
Al uw online aankopen kunnen bij ons geleverd worden, en wij verzorgen de transport naar Suriname.
Ik wil een pakket versturen, kunnen alle kosten voldaan worden in Suriname?
Ja, de mogelijkheid bestaat om uw pakket rembours te versturen. Alle kosten worden in Suriname voldaan.